tisdag 1 januari 2008

Då var det 2008

2008. Året Helsingborgs IF ska ta SM guld. Om jag får bestämma i alla fall. Ett nytt år. Första dagen på det nya året. Jag inledde årest med att vinna pokertävlingen vi hade imorse. Jag har alltid åkt ut först de två andra gångerna jag spelat. Men nu vann jag. 2008 kanske ska bli året jag blir pokerproffs? Eller inte. Min efterrätt igår var nog det godaste jag ätit i efterrättsväg så jag kanske ska satsa på att bli efterrättsmakare. Nej, jag tror jag håller mig fast vid mitt gamla jobb. Det är ju trots allt det roligaste som finns. Inget slår det. Något nytt för 2008 är att jag kan komma ihåg mer av 2007. Jag har ju bloggat om det hela året. Så mycket man kan gå tillbaka och minnas som man inte hade komit ihåg annars. Klart man kommer ihåg alla HIFs härliga segrar och matcher i UEFA cupen. När mina fotbollshuliganinlägg orsakade upplopp i lilla bloggen. Men hur skulle jag kunna komma ihåg att jag skrivit om Mopedfylla, Detta roliga inlägget, eller det som jag skrev för exakt ett år sedan. Det finns många fördelar med att blogga. Nu ska jag tillbringa min första dag på året med att skriva in recept i min receptbok. God fortsättning allihop!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hur går det med körkortet??

juliana.persson sa...

Det kommer i år. Mitt enda nyårslöfte.