torsdag 10 januari 2008

Dagens bortsovna dag

Idag vaknade jag tidigt. Pigg, med migrän. Vilket innebär att jag var tvungen att sova igen efter att ha intagit en liten pilla. En äcklig pilla. Jag tar en medicin som ska smälta på tungan för att snabbt upptas av blodet och på så sätt hjälpa mig att bli av med migränen snabbare. Detta funkar skitbra. problemet är bara en sak. Man mår illa av migrän. När man mår illa så är det inte så mysigt att smälta en tablett i munnen som smakar gammal rutten, syntetisk apelsin. Inte jättegott. Men vis tretiden vaknade jag utan migrän. Så det var värt det. Men hela dagen var försvunnen. Tråkigt. Fast jag fick i alla fall tag i nytt tyg till min danskjol eftersom min gamla blev stulen vid inbrottet så måste min snälla mamma sy en ny. Så lite fick jag gjort. Sen blev jag bjuden på restaurang av svärföräldrarna och nu ska vi plocka ner julgranen. INTE plastgranen. Nej, för det är värt jobbet med alla barr och avklippta grenar. Plastgran kommer över min döda kropp in i detta hus. NEVER!

Inga kommentarer: