måndag 21 januari 2008

Prinsar och prinsessor


I sällskap av tv programmet Prinsar och prinsessor som avslöjar snuskigheter från kungahusen runt om i världen, sitter jag och njuter av att första dagen med mina små prinsessor och en prins som jag haft roligt med på jobbet idag. Än en gång har jag återvänt till jobb efter semestern och insett att jag har världens roligaste jobb. Jag får dansa, sjunga, skoja och tramsa hela dagarna men såklart även ibland vara sträng fröken. Men oftast slipper jag det för barnen var så duktiga och hade roligt idag.
Tillbaka till programmet. Jag förstår mig inte riktigt på sådana här program. Inte heller tidningar som Royal eller andra tidningar som i stortsett bara skriver om kungligheter. Jag förstår inte vad som är så jättejätteintressant med dem. De lyckades födas in i en familj. En kungafamilj. Så nu är de kungligheter och pysslar rundor lite hela dagen.. Lucky them. Men det är inte speciellt intressant. Precis som detta inlägget. Jag skyller på att jag är trött. Synd att jag inte var en prinsessa nu så jag kunde få någon att göra kvällsmat och bädda ner mig. Allt ska man göra själv!

1 kommentar:

Elina sa...

Haha ja ellerhur! Man var himla affärsmässig som liten, måste ha berott på den lite väl snålt tilltagna veckopengen:-P När jag fortfarande bodde hemma kom jag på en smart lösning för att tjäna pengar men slippa skämma ut mig själv: jag utnyttjade mina småsyskon till att sälja mina hemmagjorda kort! Jag var ganska elak och tog nog typ 70% av vinsten...