måndag 1 januari 2007

2007

Nu är det nytt år. 2007! Mitt tjugoförsta år i livet. Undrar vad det ska hända för spännande saker detta året. Körkort står högt på listan, börjar bli dags att ta tag i det nu. Men idag ska jag inte ta tag i något. Idag ska jag bara slöa och titta på TV och mysa med min sambo. Just nu sitter vi i den omtalade stormen så det är bäst att hålla sig inomhus. Vi har laddat upp med laddade mobiler och värmeljus om strömmen skulle försvinna. Undrar just ved denna stormen ska bli döpt till. Varannan ska vara ett mansnamn och varannan ett kvinnonamn, så efter Gudrun tycker jag denna borde heta Bengt. Ingen tanke bakom, bara Bengt helt enkelt.
Igår var en mysig nyårsafton med god mat och trevliga människor. Vi firade med min sambos släkt och tittade på tolvslaget från deras balkong med utsikt över hela Danmark och Helsingborg med ett champagneglas i handen. Vår stackars lilla katt firade in det nya året under soffan. När fyrverkerierna började ta slut begav vi oss ner till stan för att träffa kompisar, men det slutade med att vi gick hem till oss eftersom det var så stökigt på alla ställen. Folk kastade in raketer i kön och alla ville slåss. Tråkigt att vissa ska förstöra nyårsstämningen på det viset. Nu ska jag göra mig en kopp te och ge det nya året en mysig start. Hoppas ni får ett fint nytt år.

Inga kommentarer: