lördag 19 januari 2008

Let's strutta runt

Idag såg jag Let's dance. Jag brukar inte se det förrän mot slutet när de som dansar på riktigt är med. Det är så trist när de inte tar riktiga steg utan bara gör en show. Som känsdiskåta Cicci och Mr. Gyllene skor gjorde idag. Det var jättekul att titta på och det var hur snyggt som helst med inlevelse och drama och hela alltet men det var ingen rumba. Men idag låg jag däckad i soffan och såg på det trots min lilla protest. Men jag fick va nöjd efteråt när jag sett Daniel DaSilva och Linda Lampenius. Daniel som alltid varit min absoluta favorit i Let' dance. Han har en energi som ingen annan har. En inlevelse och en fruktansvärt bra teknik och danskunskap. Det var väl inte heller så oväntat att Uffe åkte ut. Trodde han att solspray och frisörbesök skulle göra hans promenad på dansgolvet bättre? Han tog ju inte ett enda danssteg. Det var som att se en pinne dansa.

1 kommentar:

Anonym sa...

Här är en till som alltid har haft Daniel som favorit! Han är ju helt otroligt musikalisk och han är hur duktig som helst på att göra bra koreografi som både förstärker musiken och han och hans partners sätt att dansa!