tisdag 22 januari 2008

Dra mig baklänges på en liten vagn...


Har det blivit vinter? Jag skådar minusgrader på termometern. Jag har både kofta och filt. Har vintern slagit till? Det var ju minst sagt svinkallt ute idag. Det var sol. Sol innebär varmt. Jag tog på mig väldigt för lite kläder. Som jag frös. Och jag fryser aldrig! Men idag var regelns undantag. Det var svinkallt. Så där råkallt som det bara kan vara i Helsingborg. Nu tycker jag att det ska snöa. Men imorgon kommer det väl som alla andra dagar vara grått, regna och blåsa. Men man ska aldrig säga aldrig. Tänk at vakna imorgon och se ut över ett vitt Helsingborg. Vita träd, vita tak och vita bilar. Kan det bli annat än en bra dag då? Speciellt om man har en sådan här mackapär att görs snöbollar med.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Använd din nya rock!

Anonym sa...

Härligt att min krönika i dagens xtra kom en dag då det var vinter på det där viset som det bara kan ar i helsinborg. ;)