tisdag 29 januari 2008

Tack för självservice

Idag var jag på Systembolaget. Det skulle visa sig bli ett långvarigt besök. Detta var inte ett självbetjäningssystem (ett system på systemet, kul) utan ett sådant system (kul igen) där man säger till kassatanten eller farbrorn vad man vill ha och sen springer de och hämtar det. Innan man kommer fram får man titta i glasmontrar vad man vill ha. Trodde jag i alla fall. Jag kollade ut vad jag skulle ha och tog sedan ett nummer och väntade på min tur. Men så gjorde INGEN annan. Istället gick de fram och sa: "Jag skulle ha en sån där nummer 25.. nånting, den har liksom en ettiket med en tjur och så va det en sån som kostade typ 59 kronor" Sen stod de där och gissade och hämtade fel och satte tillbaka. Jag hade tre nummer framför mig och var där inne i nära tjugo minuter. Tacka vet jag självservice. Men hu så hemskt, då måste man ju leta själv!

Inga kommentarer: