måndag 28 januari 2008

Mina små protester

Jag är inte den som går ut och protesterar, skriver plakat och gormar slagramsor. Inte riktigt min grej. Jag begränsar mitt skrikande till fotbollsmatcher. Istället så för jag små protestaktioner för mig själv. För tillfället sysslar jag med två sådana. Två små bojkotter helt enkelt. Den enda går ut på att jag varje gång Amanda Jenssen spelas på radio så stänger jag av för att ca 4 minuter senare sätta igång den igen. Kanske hoppas jag att fler gör likadant så att radiostatistikerna ska se att varj gång de spelar Amanda får de fler lyssnare. Jag tycker det finns så många duktiga sångare och sångerskor i världen och i Sverige och så ska hon som inte kan genomföra en låt utan minst fem falska partier ska få spela in skivor och spelas på radio. Lite orättvist. En liten protest mot att vem som helst kan spela in skivor utan att kunna sjunga. Så länge man har en bra ljudfixare.
Min andra lilla protest är att aldrig läsa Modesty Blaise strippen i tidningen. För det första så är den inte rolig. För det andra är den svartvit. För det tredje förstår jag inte om den har någon poäng eller om det är en följetång eller vad det handlar om. Dessutom har den alldeles för mycket text för att vara en serie. Det finns så många andra roliga serier som man kan sätta in i tidningen. Kalle & Hobbe, Sigges lagun, get fuzzy. Listan kan göras lång. Jag känner verkligen att jag kommer förändra världen!

Inga kommentarer: