söndag 13 januari 2008

Drömmarnas stad

Idag skrev Anna som skriver en av mina dagliga addictionbloggar om saker hon drömmer om att göra någon gång i livet. Och visst har man alltid drömmar? Det är väl drömmar man lever på? Jag började i alla fall fundera på mina drömmar i livet. Eftersom jag har hittat The man så behöver jag inte drömma om honom mer, utan det är mer vuxensaker nu som ett hus i framtiden. Kanske ett underbart fint hus med fint stort badrum, walk in closet och en hel vägg fylld med tjusiga skor med skyhöga klackar som inte ska göra ont att gå i. Kanske blandat med en annan hängare fylld med vackra Chanel dräkter och fina skjortor och koftor från Stella McCartney och Ralph Lauren. Sådana drömmar är lite mer vardagsdrömmar. Sen finns det ju såklart de där andra drömmarna. Jag skulle väldigt gärna vilja resa till New York. Låtsas jag är med i Sex And The City och strosa runt i Central Park. Dricka latte på Starbucks och shoppa i stadens alla affärer. En annan dröm är att få handla på en Supermarket i USA. Alltså alla dessa hyllor med olika sorters mat och grejor skulle få mig att svimma. Matvrak som man är. Deras affärer ser ju ut som om de inte är på riktigt. Enorma och härliga att gå och titta runt i under flera timmar.
Jag skulle även vilja sjunga och dansa värsta showen. Typ som Britney innan nedgången. Tusentals människor som skriker. Fast det är inte det roligaste utan just hela grejjen med att bara sjunga dansa och släppa loss. Min absoluta favoritsysselsättning. Att stå på scen.
Jag drömmer även om att jag ska bli sådär omåttligt vig som vissa balettdansöser är. Så att det ser hur enkelt som helst ut att lyfta sitt ben upp till huvudet. Jag är på god väg men jag vet inte riktigt hur de lyckas. Det ser så enkelt ut.
Sen önskar man såklart alltid att jag och mina nära och kära får vara friska och lyckliga men det är ju en klassiker. Inget man drömmer om precis. Nu ska jag lägga i nästa SATC DVD och drömma mig vidare i New York...

1 kommentar:

Anonym sa...

åh vilket härligt dröminlägg Juliana!

mmm drömmer också om hus..är ingen lägenhtesmänniska alls..

tänk om vi kunde få åka till NY samtidigt och leka SATC!
Hihi

kram!