torsdag 6 december 2007

Polly Special


Idag var jag tvungen att ge mig på en påse med julPolly i affären. Ni kanske har sett dem. Polly med smak av antingen kanel, glögg, marsipan, saffran, vanilj eller knäck. De ser likadana ut så man måste allså gissa vilken det är man äter. Jag fick först en med saffran, sen en till och en till och en till och en till. Jag fick nästan bara saffran. Och det var ingen höjdare. De med marsipan smak var goda så också de med knäck och vanilj även om det inte var så stor skillnad från original Polly. Men de med kanel hade bara en liten brännande eftersmak av Big Red tuggummi och glöggsmaken smakade som mina juldoftpåsar. Lite parfym sådär. Nej, ingen höjdare eftersom man aldrig kunde vara säker på om man fick något gott eller mindre gott. Men hindrade det mig från att äta dem? Ehh...nej.

Inga kommentarer: