tisdag 4 december 2007

Jag är med i gänget

Jag trivs jättebra på det nya området vi bor på. Innan bodde vi mitt i centrum. Det kändes så opersonligt. Skulle man gå och handla mjölk fick man klä upp sig innan man gick ut. Men nu kan man springa bort till affären i mysbyxor, man känner igen människorna man ser utanför. Man vet när posten kommer, affärsbiträdena pratar med en och känner igen en och man kan höra vems bil det är som kör på gatan Det känns verkligen som ett hem. Som ett mysigt litet område där alla trivs. Nu är det härligt julpyntat också. Som om vi bor i en liten egen stad här uppe. Och idag blev det bekräftat att jag är med i gemenskapen. Farbrorn som alltid sitter på bänken i affären och äter glass hälsade på mig. I'm in tha gang!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Åhh vad skönt va ;-)
Skoj att du trivs baby!! (L)
HAHA eller hur!! fan lik henne hahaha :) PUSSSSS

Anonym sa...

Verkar som en viss farbror är het på dig...