fredag 28 december 2007

FörbudsSverige är igång igen

Nu vill folk tydligen att fyrverkerier ska förbjudas.. Vad är Nyårsafton utan fyrverkerier och raketer. Men det är ju just det med nyårsafton. Förbjud raketer alla dagar utom nyårsafton. Istället för att ta bort något kul helt så får man reglera och kontrollera det. Det finns ju faktiskt de som sköter sig, följer regler och föreskrifter och smäller när man ska smälla. Därför ska man inte behöva bestraffa alla kollektivt för att vissa inte kan sköta sig. Och ska vi börja förbjuda allt som folk inte kan sköta så kan vi förbjuda allt. Alkohol, cigaretter, bilar... Ja listan kan göras lång.

4 kommentarer:

Anonym sa...

hihi nu hoppas jag bara de passar..men jag garderade och beställde 2 storlekar!

härligt att jag hittade tillbaka till din blogg..ty de senaste gångena du kommentrat har det bara varit en mailadress som länk..så jag trodde du slutat.
kram!

Jah Hollis sa...

Om du läser artiklarna om fyrverkerierna ordentligt, så är det ju väldigt få som vill totalförbjuda dem. Därför är det så klichéaktigt att skriva om "förbudssverige".
Det folk har tröttnat på är ju det här meningslösa idiotskjutandet som börjar redan före jul.
Det är ju inte jul vi ska fira med rakteter, eller?

Och för inte så många år sedan var fyrverkerier totalförbjudna i Danmark. "Förbudsdanmark?"
;-)

Anonym sa...

BOOOOOOOOUUUUUUUUUUUUUUUU!

Anonym sa...

Det hade varit bra om vi hade gjort det! Jag vill inte att mina skattepengar ska gå till idioter som spränger bort sina händer! Jag tycker vi ska förbjuda raketer för allmänheten, men att det sedan kan anordnas fyverkerier av kommunerna och av företag!