onsdag 19 december 2007

Nu är det inte långt kvar


Nu är det bara fem små dagar kvar till julafton. Fem ynkliga dagar. Efter ett års väntar återstår nu minde än en vecka. Och vad ska hända dess fem dagarna? Idag kommer min syster hem, imorgon ska jag på Lunds Studentsångares Lussikal i Malmö sen ska vi fira lite jul med Daniels systrar sen min farmor och farfar och sen med min gamla danspedagog som lärt mig dansa och som utbildat mig. Sen är det julafton. Sen ska det göras en del julgodis till. Lite kola och ett nytt recept ur två systrars sötas Vinterns söta. Godis med popcorn, tranbär och grejor. Ska bli kul. Men idag kommer Daniels mamma och mormor och morfar och dricker glögg och tittar på vår gran. Fullt ös och mellan allt ska även en del julkappar inhandlas. Men det är kul med lite julstress. Det är det som är lite av julkänslan tycker jag. Hoppas bara det kommer lite snö också.

Inga kommentarer: