lördag 15 december 2007

Jag är för liten

Jag är 21 år. 21 år. Alltså 3 år mer än laglig på krogen ålder! Men vad hände igår? Jo. Jag och Milli skulle gå till en nattklubb. Ni vet där man kan dans till bra blandad musik och ha roligt. Finns det i Helsingborg? Nej! För då ska man antingen vara 23, 35 eller 28 år gammal! Vi är alltså 21 år och vi kan inte komma in någonstans! Det var jättekul. Det enda vi kunde gå på var barer och pubar. Men det vill vi inte, för vi vill dansa. Är det inte konstigt att i Sveriges femte största stad finns inte en nattklubb att gå på när man är 21 år gammal. Finns det inte också en regel att man inte får lov att sätta åldersgränder. Jag tror det kallas åldersdiskriminering. Fast i Sverige har vi inte det. Sverige är det enda landet inom EU som inte har en sådan lag. Om man beter sig bra och är trevlig tycker jag man kan få komma in i alla fall. Att åldern kan vara en riktlinje. Såklart ska ingen under 18 komma in på grund av att man inte får köpa sprit då. Men över det tycker jag det ska vara ok. Nej, kvällen slutade istället med att vi åkte hem. Kul Helsingborgs uteliv, kul!

PS. Tipsa inte mig om The Tivoli för de har inte ett bladadmusiknattklubbdansgolv. De har hip hoppereeey fredag.

3 kommentarer:

Anonym sa...

HAHA SANT! helsingborg är en boooring jävla stad
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Anonym sa...

Åk till Stockholm då, jäkla 08-älskare. Vafanapoli!

juliana.persson sa...

vem har sagt nåt om stockholm? haha.. misstänkt kallekommentar