tisdag 18 december 2007

Julfilm!?


Idag skulle vi se en julfilm. Daniel satte på Gremlins. GREMLINS!? Okej att den utspelar sig i juletid men det är inget puttinutt tomte gull och söta granar och paket. Det är små håriga monster. Jag kommer ihåg när jag såg Gremlins första gången. På julafton i mormor och morfars vardagsrum. I sofforna man kunde rita på. Härliga jularna förr när man var liten. Hela släkten samlades på lunchen och åt gröt med fruktsoppa med sagogryn i. Sedan stannade min familj och min mosters familj hos mormor och morfar och firade jul. På kvällen ville storasyster alltid se Sound of Music och jag och storebror busade alltid. Och det var med storebror jag såg Gremlins. Jag var liten och han var stor och tuff och vågade titta. Jag vågade också lite. Gremlinsfilmen suger men det finns fina minnen. Nu ska vi se en julputtinuttfilm. Det har jag bestämt!

Inga kommentarer: