fredag 21 december 2007

Jag ser fram emot tandläkarbesöket

Idag fick jag ett brev från tandläkaren. Ett brev jag inte sett fram emot. Inte för att jag är rädd för tandläkaren utan för att jag fått en ny tandläkare som jag känner på håll och det känns lite fel att ens bekant rotar i flabben och kanske inte den trevligaste bekanta jag vet. Historien går så här. Från första gången jag var hos tandläkaren hade jag världens bästa tandläkare, sedan blev han chef och skulle bara ha vuxna patienter. Då fick jag en helt ny tandläkare som var bra och gullig och snäll men inte lika bra som den första för han var verkligen något extra. Sedan slutade min nya bra tandläkare för att börja någon annanstans och då fick jag den bekanta. Men idag kom brevet och det stod att tid var bokad hos tandläkaren som jag hade från början! Han är min igen! Jag som grämt mig över detta i alla år. Nu ska jag flossa och borsta tänderna jättenoga bara för att visa min tacksamhet!

Inga kommentarer: