söndag 2 december 2007

Glöggtips


Idag bjöd vi min familj på liten glöggfest. Jag hade köpt en ny glögg från Kiviks som heter Äppelglögg med smak av apelsin och saffran. Den var hur god som helst. Precis lagom stark, fin smak av saffran, ingen tråkig saftsmak utan en fräsch men ändå klassisk glöggsmak. Jag som inte brukar tycka om glögg har hittat en favorit. Jag måste nog testa Kiviks tranbärsglögg med ingefära och chili också. Men först ska det testas en annan glögg som jag köpte igår. Tindra med Choklad och pomerans. Jag provar glögg för fulla muggar här. Men jag är bara glad att det finns alternativ till den "vanliga" glöggen som jag inte är så förtjust i.




Bilden lånade jag från KIVIKS hemsida. Jag hoppas de inte misstycker eftersom jag tipsar om hur god deras glögg var.

Inga kommentarer: