söndag 3 februari 2008

Två timmar av bekvämlighet kvar

Om två timmar kommer jag att sitta på en buss. Förmodligen en svinkall, knökfull buss där busschauffören spelar svinhög musik. PÅ EN NATTBUSS. Det brukar de nämligen vara väldigt bra på. De ska jag inte sova. Men det ska nog gå bra ändå. Jag är utrustad med ipod, ögonmask och nackkudde i bästa tantstilen. Men nu ska jag inte vara bitter. Det finns ju alltid de som har det sämre. Jag ska bara ha lite ont i rumpan i sex timmar. Under tiden ska jag drömma om Lexington affären jag hittade av misstag på min jättepromenad i Stockholm. Jag skulle köpa en ny vårig grillvante och handdukar i samma mönster. Men det fanns bara servetter, förkläde och grytlappar till vanten och det ville inte jag ha. Så det blev inget av det. Men där var en hel massa annat som gärna kunde fått flytta in hos mig. Nu ska jag njuta av bekvämt sittunderlag en stund till.

Inga kommentarer: