onsdag 20 februari 2008

Det är sååå kul att tvätta

Igår tvättade jag från 19-00. Trots att vi har tvättmaskin så tvättar jag alla lakan och handdukar i tvättstugan så att man kan torktumla dem. Såklart hade jag samlat på mig femtiotusen lakan och handdukar bara för att jag hatar tvättstugan så när tiden var slut så var det fortfarande inte torrt i tumlaren. Det innebar att jag var tvungen att hänga allt i torkrummet som man har till klockan 8 nästa morgon. Så jag fick masa mig upp halv 8 i morse och släpa mig till tvättstugan. Såklart när man ser ut som en luffare så möter man grannar i trappan. Det slår aldrig fel. Man möter aldrig någon i vår trappa, förutom när man är nyvaken och klädd i gamla trasor. I alla fall så masade jag mig till lilla stugan, pregade ner alla nytvättade ting i min enorma tvättpåse och begav mig tillbaka. Vår tvättstuga ligger inne på gården så man får gå ca 150 meter från tvättstugan och hem. Detta var det värsta jag varit med om. Min tvättpåse vägde, jag skojar inte, säkerligen 50 kilo. Handtagen på tvättpåsen är sådana handtag som bränner och dessutom är den lite för lång för att kunna bära med rak arm så man måste böja armen också. SÅ ont jag hade, och har, i händerna. Konstigt att man hatar att tvätta!

Inga kommentarer: