lördag 9 februari 2008

Hallååå ja!


Idag är det Melodifestivalen! Schlager! Jag har lite insomniaproblem. Men det är ju fredag. Då kan man vara uppa hela natten. Jag har bevis för det har jag nästan varit. Ska nog ta och sova så jag orkar med min rapportering á la Melodifestivalen 2007. Det är ett måste. Jag måste få vara lite kristisk och bitter på alla freaks som antagligen kommer vara med i år också. Precis som alla andra år. Falsksång och skumma låtar. Men det är väl en del av charmen. Fast jag hoppas innerligt att ingen är lika dålig som Addis Black Widow var för ett par år sedan. Det var horribelt. Hur kan de ens få komma med? Det roligaste var en sak jag läste i tidningen i här om dagen. "Det är ett hårt arbete att välja ut låtarna. Det måste vara världsklass på dem. De ska funka i hela världen." Något i den stilen. Undra om Kebabpizza låten som ska vara med detta året kommer hålla världsklass. Inga fördomar men det låter lite konstigt. Jag tycker där har varit med massor av låtar i tävlingen som inte ens hållt högstadiekonsert klass. Men, men. Det är inte jag som är Christer Björkman. Tack och lov!

Inga kommentarer: