onsdag 6 februari 2008

Det enda som saknas

Jag har världens roligaste jobb. Dans och musik och roliga barn. Som att leka hela dagarna. Nästan overkligt kul. Det enda som jag saknar är att man aldrig får klä upp sig. Jag har ju alltid danskläder. Dräkt och danskjol. Eftersom jobber ligger så nära också så blir det att man inte klär sig så snyggt eftersom man ändå ska byta om om 10 minuter. Så det blir byxor och en tröja och den var det roliga slut. Det är synd när man är intresserad av mode och kläder men inte riktigt får användning av allt man köper och fyller garderoberna med. Kanske ska man börja klä upp sig för att gå och köpa mjölk bara för att göra det. Det är ju trots allt ganska kul att klä upp sig. Jag tror man är lite mesig i Sverige med att klä upp sig. Synas för mycket. Det är synd. Det får vi ändra på. Lite mer glamour i vardagen.

1 kommentar:

Anonym sa...

håller med dig.. jobbar som brevbärare på posten o har samma "problem". Har ju uniform när jag arbetar, då kan man ju inte klä upp sig, och sen känns dte inte lönt att sminka sig, då man ofta ser förjävlig ut sen när man varit ute i ett antal timmar o svettats. Sen tränar jag oftast efter jobb, o då e det träningskläder som gäller. Ska jag klä upp mig o sminka mig när jag sitter hemma på kvällen? Lite sorgligt hihi. Nej helgerna e dte som gäller=)