torsdag 7 februari 2008

Jag är lite bitter nu..

Varför betalar jag dyra pengar för Canal+ varje månad om jag ska behöva se en hel dag utan ljud? Kan de dra av den dagen på min räkning? Om jag inte hade betalt hade de ju tagit kanalerna ifrån mig. Kan inte jag ta pengarna från dem då? Jag ska kanske betala in lite för lite och se vad som händer. Men då hade det väl blivet ett jädrans liv kan jag tänka mig! Och varför, VARFÖR visar TV4 sport Ultimate Fighting? Brottslighet som har blivit godkänt helt plötsligt. Nyss var det en kille som det sprutade blod ifrån pannan på. Det var blod över hela honom, hela hans motståndare och hela ringen eller buren eller vad det är. Men de bara fortsatte att slåss. Har de inga regler? Hade de gjort så på gatan så hade de hamnat i finkan (inte i mes Sverige kanske, här hade de fått utbildning, jobb och pengar). Plötsligt är det tillåtet att nästan slå ihjäl varandra bara för att det är i en ring. Jag gillar inte boxning och sådant heller men där verkar ju i alla fall finnas regler. Tacka vet jag fotboll och balett.

1 kommentar:

slemmare sa...

Håller med om Ultimate Fighting - BOTTEN!

Håller också med om fotboll!

Balett har jag däremot alltid haft svårt med.

Men så är det ju med saker man inte är insatt i.

Ta cricket t.ex. Gäsp!Men är man uppfödd på en cricketplan älskar man säkert den sporten.