onsdag 20 februari 2008

Min Mamma är guldvärd

Det har Brittiska forskare konstaterat. In your face alla som sagt att "hemmafruar gör ju inget!" Godmiddag! Men hur mycket pengar min mamma än är värd så var det mest värt att hon varit med mig under hela min uppväxt. Hon har ägnat sitt liv åt sin familj och sina barn. Hon har alltid varit där för oss och det var mer värt än anna pengar, saker och semestrar i världen. Jag avstår mer än gärna från allt sånt för att få ha min mamma hos mig under hela min barndom. Så lyckligt lottad var jag! Min mamma är bäst!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Det var därför jag var hemmafru i ett halvår!

Anonym sa...

Mitt drömyrke, som jag just nu utövar med hjälp av föräldrapenning. Vet inte hur jag ska fixa det när de pengarna tar slut, dock...

Anonym sa...

Det stora värdet av hemarbete är ingen nyhet. Prof Hugo Hegeland bl a har skrivit om det. I SOU 79:89 konstaterar civ ek Petra Lantz, att bara vården av 2-3 barn på ett daghem är värt lika mycket som ett heltidsarbete skapar.

Så visst är det synnerligen anmärkningsvärt, hur svensk politik och media så konsekvent under många år har försökt indoktrinera oss med att hemmafruar är parasiter, offer för en kvinnofälla etc.

Anonym sa...

följande läses med gnutta sarkasm:

tjaaa. Jag, kvinna, jobbar heltid OCH hinner magiskt med hushållsarbetet. eller nja, magiskt och magiskt, jag jobbar tekniskt sett 9-23 (ordinarie betalt arbete, samt hushållsarbete). Så pft, bara 10 timmar? Kom igen. I jämförelse skulle jag nog kalla någon som arbetar "ynka" 10 timmar för parasit. Staten tänker antagligen likadant - varför arbeta 10 timmar när man kan jobba 14?


Nu gäller det bara att få killen att göra hushållsarbete också, så man kan få ledigt 20-22 och ha ett drägligt liv. Tekniskt sett är han parasit just nu, eftersom han inte hjälper till nämnvärt i hushållet...

-Tinky