tisdag 5 februari 2008

TEMLA


Idag ska det käkas semlor. Det är fetttttiisssdagen. Jag tycker att semlor är inte så gott som det heter i skolan, så jag ska inte äta semlor. Men jag ska göra semlor till min lilla sambo för han älskar semlor. Själv är jag sugen på Napoleonbakelser. Jag hade aldrig napoleonbakelsen tills för en vecka sen ungefär. Jag är inte så förtjust i grädde så därför har jag blivit avskräckt av köpbakelserna som består i stort sett av bara grädde. Men det är min mormors favoritbakelse så till hennes 85 års dag gjore jag en napoleonbakelsetårta. Med lite lagom mycket grädde. Det var det godaste jag ätit. Det smakade lite som wienerbröd men mycket, mycket godare. SÅ en sådan hade jag velat ha idag. Så nu har jag ett förslag till dig Daniel. Jag gör semlor till dig och du gör napoleontårta till mig. Ok?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag gissar på att Daniel inte går med på den dealen... Idag har jag hittills ätit fyra semlor, men fler lär det bli! Måste ju slå förra årets sex semlor. Arrividerci!

Anonym sa...

Och jag har inte ätit någon än. Paaanik!