lördag 16 februari 2008

Melodifestival 2008 Delfinal II Västerås

Spontan inledning. Jag tror att Ola och Carola och Johnsson går vidare??

Ola - Love In Stereo Jag tror redan innan han sjunger att han kommer gå vidare. Jag har nämligen slagits med alla kära flickor om att få komma när Ola. Inte för min egen skull dock, utan för de kära flickorna jag hade med mig. Låten är inte så jättebra, lite för lågt tonläge för att den ska gå fram. Men vad kommer det att spela för roll.
Lasse Lindh - Du behöver aldrig mer vara rädd ÅÅÅ precis sånt som jag INTE gillar. Jag gillar inte sånt Bo Kaspers orkester, Håkan Hellström svensk konstig lite djup musik. Nej tack!
The Nicole - Nazborka What? I'm speachless. Gå av scenen nu! Vad tänker Christer Björkman när han tar med sådant här?
Alexander Schöld - Den första svalan En bebis utan hals? FÖRSVINN! Jag kan förstå att alla sagt att Carola lätt kommer gå vidare. Vad är det frågan om?? Härlig falsksång hela den sista minuten också.
Rongedal - Just a minute Mina favoriter från när de var med i Så ska det låta. De var sjukt grymma och de är ju riktigt bra idag också. Det första som känns riktigt proffsigt. Skönt att höra något som verkligen låter skitbra. Stämmor, drag och rena toner. Ingen trams bara bra! Överlägset bäst än så länge.
Sanna Nielsen - Empty room Ännu en artist som är artist på riktigt inte vara för 2 sekunder som utfyllnad. En riktigt bra låt som fångar en. Riiiiktigt bra. Man sitter som klistrad och lyssnar. Vilken inlevelse. Mot telefonen.
Andra generationen -Kebabpizza Slivovitza Jag skäms innan jag hört låten. Alltså kebebpizza? What? Detta var väl roligt men det är Joddla med Siv också och inte fan passar det in i Melodifestivalen. Helsingborgsfestivlen kanske? Då kommer jag lätt dansa och sjunga med.
Johnson & Häggqvist - One Love Jag gillar Carola. Hon är grym på och sjunga och grym som artist. Jag gillar inte Andreas Johnson. Detta är alldeles för mycker Andreas över detta jag. Jag anser att han stjälper Carola. Men jag får väl erkänna att musikaliskt är det bra men inte min smak. Hade varit trevligare att bara höra Carolas underbara röst och slippa det där som bräker brevid henne hela tiden.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Lägg av med det där älska Carola-tramset! Hon e en riktig häxa, och hon vill bara locka in er med sin röst. Tvi!

Anonym sa...

Vi var överens -- men inte vad gäller Carola. Jag gillar Johnsson, men inte Häggkvist. Aja, Rongedal hoppas jag vi får se mer av! :)