torsdag 21 februari 2008

Då var det över..

Tråkigt men inte helt oväntat så är UEFA sviten över. Jag är såklart mycket stolt över HIFs insats både i tidigare och i dagens och förra veckans matcher. HIF har spelat som ett lag på hög nivå spelar och inte gått in defensivt i matcher trots att man hela tiden skjutit från underläge. De har visat att rankningen där HIF var 40 och sist av alla lagen inte var något att lita på. Det är HIF. Tråkigt nog så tror jag det hade gått bättre med Baxter i ledning och om HIFs ledning gått bättre om man säger så. Men jag är nöjd. Mer än nöjd. Så även med Andreas Jakobsson som än en gång gjorde sin sista match i HIF. Detta hade gått sämre utan honom, det är jag säker på. Han lämnar ett tomrum som blir svårt att fylla med mycket rutin och ett starkt skott. En klippa i försvaret och en sportslig spelare. Men Andy har förstått detta med att sluta på topp och bli ihågkommen för det. Synd att inte fler HIFare förstår det och så syftar jag inte på Henke för han levererar än.

Dagens idiot: Idioterna, och ja jag drar mig inte för att kalla er som tände de bengaliska eldrana för det. För ni är idioter! Förstår ni inte att HIF får skit för det som ni gör? Laget som ni står och påstår er älska förstör ni i nästa minut för. Det är totalt obegripligt för mig! Ni orsakade eldsvåda på en läktare. Ni kunde skadat många människor! Skärpning. Det som var nästan värre var att ca 2 minuter efter eldsvådan och de bengaliska eldarna skrek ni: "Vi har Daniel Andersson" och han vänder sig upp mot läktaren och klappar. Hur kan man visa uppskattning mot någon som gör så. Att man inte som spelare tar avstånd från sådant. Men det är ju ganska uppenbart vad Daniel tycker om sådant. Tyvärr. Synd att det alltid ska vara något som förstör fotboll som är så kul. Jag önskar att resten av Olympia hade vänt sig mot 37an och buat ut er. Visat att så här beter man sig bara inte!

Inga kommentarer: