lördag 10 november 2007

Vad slö jag är

Jag tycker jag har bloggat så dåligt de senaste dagarna. Allt har handlat om Ullared och snö och jul hela tiden. Vad tråkig jag är. Jag vet inte om jag har bloggtorka eller om det helt enkelt inte hänt något som jag kan blogga om och idag har jag ont i skallen så jag är inte på blogghumör idag heller. Det är min kära lilla nacke som spökar. Har ont både i axeln och nacken och skulle behöva lite brutal muskelupplösande massage. Alltså ingen mysmassage för lyxkänslans skull utan riktig smärtsamt skön massage som löser upp allt det onda. Någon som vet någon brutal, elak massör som vill utöva det mot min nacke? Tror jag ska börja ta kiropraktorn var annan månad istället för var tredje också. Ska dit snart, det ska bli skön. Det känns som om det var för länge sedan sist. Jag hatar att skriva om sjukdomar för jag hatar att gnälla. Känner mig som en tant när jag sitter och skriver om det eftersom jag inte brukar vara gnällig när jag är sjuk eller skadad. Så nu ska jag sluta med det. Ikväll hade jag tänkt laga god mat men Daniel hade tydligen redan ätit så nu vat jag inte vad jag ska göra. Det lutar åt baguette med hackad tomat, basilika och mozarella som får smälta lite i ugnen en stund. Snabbt och lätt och min basilika i köksfönstret börjar inta storlek enorm så den kan behöva användas lite innan den en dag kommer stå i dörren och titta på mig en morgon när jag vaknar, redo att äta mig som hämd för alla blad jag ryckt av den.
Jaha, vad tycktes om dett inlägget då? Nackont och basilika. Bra, Juliana! Bra!

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag känner en som erbjuder intim massage...