lördag 24 november 2007

Snart tändas tusen juleljus

Idag har det satts upp ljus, ljus, ljus och åter ljus. Fint blir det och det fortsätter imorgon. Tänk att om en månad exakt är det julafton. Mysigt värre. Vad tiden går fort. Jag tyckte nyss att det var sommar och härom veckan började ju terminen på jobb. Nu är det bara en vecka kvar på terminen. Det är sjukt vad tiden rinner iväg. Hann med att titta på utröstningen i Idol med mamma också. Jag var säker på att Amanda skulle ryka. Äntligen tänkte jag. Daniel är ju lätt den enda som har en chans att bli något i årets skittävling. Med icke. Inte blev det den som sjunger falskt och rör sig som en skata. Nej, då. Det blev den som kan sjunga. Nu avskyr jag Idol ännu mer än jag gjorde innan. Jag hoppas verkligen att det är sista säsongen för detta uttjatade struntprogram. Hur många idoler fick de fram som håller egentligen? Ingen av vinnarna lever kvar och några enstaka håller sig vid liv. Jag måste dock säga att jag gillar Danny. Jag gillade inte honom i Idol men efter att ha sett honom live på festivalen är jag lite impad. Måns är ju också en klassiker och Ola dinglar med lite sådär. Men nej. Bort med Idol för alltid! Så urkasst att man skäms!

Inga kommentarer: