söndag 11 november 2007

Nu ska vi reda ut det här

Jag har fått många kommentarer angående att jag ska ha hånat den döda Lazio supportern. Jag har inte på något sätt hånat honom. Jag tycker att det är tragiskt och tycker därför att detta ska få ett slut. Det var en polis som sköt honom och han var inte inblandat i bråket.Inte vad jag eller media trodde från början. Därav mitt förra inlägg. Men att skylla allt på polisen alltid är också fel. Jag kan hålla med om att poliser gör misstag ibland men det är inte polisernas fel att folk slåss och vandaliserar på matcherna. Hade inte någon sammandrabbning uppstått hade aldrig polisen behövt skjuta och mannen hade aldrig dödats. Jag har svårt att se att alla supporterproblem skulle vara polisens fel, Det är dessutom den 13:e supportern som dödas i Italien. Jag tror inte att polisen dödat alla dem. Jag älskar fotboll och vill inget annat än att fotboll bara ska vara lycka och kärlek till sitt lag. Utan att man för måste slåss och skrika att man hatar andra. Jag blir inte förnärmad av svordomar, könsord och hatramsor men jag tycker inte att det hör hemma. Det bör vara en nolltolerans på matcher både gällande spelare och supportrar så det blir ett slut på detta. Det är även många som tror att jag alrig varit på en fotbollsmatch. Jag har varit på i stort sett varenda Helsingborgsmatch sedan nästan 10 år tillbaka. Jag älskar HIF av hela mitt hjärta. Därför blir jag obeskrivligt glad när de vinner och besviken, arg och ledsen när de förlorar. Men inte behöver jag slå motståndarsupportrarna för det. Inte heller behöver jag kasta in saker på planen eller förstöra andra saker i min väg. Men eftersom jag också älskar HIF så skulle jag aldrig slåss i deras namn eller göra något som de inte uppskattar. Jag skulle aldrig heller förstöra något på arenan eller göra något som skulle ge HIF böter. Om man gör detta så tycker inte jag att man är en supporter. En supporter skriker, klappar, och stöttar sitt lag. utan könsord och hatramsor. Tydligen tycker de flesta inte det. Men det är min åsikt! Och när jag skrev det gör ont att möta HIF menade jag sportsligt. HIF spelade bra och vann då gjorde det ont att möta HIF. Hade Linderoth brutit benet efter en sågning hade jag inte skrivit så. Nu handlade det om att han är sliten, inte skadad.

Inga kommentarer: