torsdag 1 november 2007

Familjefasoner

Ständigt läser man i tidningarna om familjebråken. Arvsbråken snarare. Ingmar Bergmans fruar får inget, barnen får allt. Pavarottis ex fru ska få allt, barnen ska slänga ut styvmor ur huset. Det värsta tycker jag är när barnen bråkar om sina föräldrars pengar eller ägodelar. Ni är syskon! Vad sysslar ni med? När min morfar dog var det ingen som bråkade. För vi struntade i vilka saker man fick eller inte fick. Det kvittade. Vi hade hellre haft morfar lite längre. Om min bror skulle få mammas och pappas hus när de dör hade det kvittat för jag vet hur mycket han hjälpt dem med att renorvera och bygga och ha sig. Skulle min syster få något annat skulle jag inte bry mig och det heller. Man kan väl vara glad för sina syskon istället. Det är så tråkigt att pengar och saker alltid ska förstöra. Skönt att veta att det inte kommer bli så i vår familj. För vi kan vara glada för varandras skull. Inte bara för vår egen.

2 kommentarer:

Skärgårdssökaren sa...

Det är delvis därför jag älskar er familj (min andra), och min egen familj också för den delen!

Anonym sa...

hey sweetie!

hur mås det?
kram!