måndag 19 november 2007

Rolig post

Jag har alltid tyckt att det var roligt med post. När man jag var liten så var jag så avundsjuk på min mamma och pappa som fick post och brev varenda dag. Jag själv fick nästan aldrig något. Ibland ett brev från någon man brevväxlade med eller kort när man fyllde år. Men jag ville ju ha roliga påsar och paket och spännande brev. Nu när jag är vuxen (tror jag) så vill jag inte ha brev längre. Varenda brev man får innebär ju bara en räkning. Vilket säkerligen mammas och pappas "roliga" brev också alltid var. Men ibland kommer det såklart tidningar som man prenumererar på (som i och för sig ocså innehåller en räkning) och ibland kommer det roliga medlemsbrev från H&M eller Åhlens med värdecheckar i. Så ibland är det faktiskt kul. Men de vita kuverten kunde man varit utan.
Tomten får säkert bara roliga brev. Bara fina önskelistor och inga räkningar. Så skulle det vara.

2 kommentarer:

Skärgårdssökaren sa...

Avundas inte tomten för mycket. Jag skickade världens klagobrev till honom efter förra julen. Köra släden när man e full på starkglögg det håller inte. Att det inte händer olyckor var rentur!

Anonym sa...

åååhh JUL det r fan snart jul! halleJULia! hahahaha pusssssss