söndag 18 november 2007

Nu ska det julpyntas mitt i sommaren

Ett hus strax brevid oss har julstjärnor i fönstret. Det har de haft de senaste tre veckorna. Det är lite konstigt tycker jag. Efter att ha rest genom halva Sverige idag tycker jag att det är ännu mer konstigt. Jag har sett så många adventsljusstakar, ljusslingor och stjärnor. Fler än jag någonsin sett i november. Kanske för at det är just NOVEMBER!! Det är två veckor till advent och folk har redan julpyntat! Vad är det med er? Bara för att man kan köpa det i affären innan sommaren knappt är över så behöver man inte hänga upp det. Säger jag som älskar julen! Men den blir lite förstörd om man börjar långt innan. Vad kommer näst midsommarstång i april eller kycklingar och fjädrar till nyår?

1 kommentar:

Anonym sa...

Ska du säga, hela din hjärna är ju redan julpyntad...