tisdag 27 november 2007

Ibland är allt bara så bra

Som idag. Nu sitter jag i min sköna säng, Sex and The City börjar om 5 minuter. Säkerligen ett avsnitt som jag sett 10 gånger innan (på allvar), men vad gör det? Innan idag var jag på härligt 85 års kalas och åt tårta. Så skönt att se en så pigg 85 åring. Det ger en energi och glädje. Sen var jag på jobb med alla härliga ungar som är så förväntansfulla inför nästa vecka när tomten ska komma. Sen fick jag göra min underbara mamma och pappa glada genom en så liten grej som att ordna skjuts hem åt dem. Efter det blev det en god kvällsmat med fisk och hur god potatismos som helst (testa att ta philadelphiaost i mosen nästa gång, helt sjukt gott) och sen blev det soffan med cola och clementiner. Jag skickade nyss en önskelista till min syster där egentligen högsta önskan var att Nyköping låg 50 mil närmre Helsingborg så jag kan pussa henne när jag vill och innan den fick jag mysig julstämning med snöfall över huset som Julius pyntat så fint, även om det inte lyste mer än en sak idag så vet jag hur fint det kommer bli på lördag. Jag pratade även med Milli innan idag. Så roligt att höra hennes röst och få dinga lite i telefonen. Saknar det och blev så glad. Nu ska jag smörja in mig med Body shops body butter med doft av granatäpple som jag fått av min kära svärmor. Och imorgon ska jag gå på stan med min lilla mamma och köpa nya jeans. Det kan inte bli bättre! Det är nog dem mest lyckade måndagen i mitt liv! Jag får nog ändra mig angående måndagar nu. Julafton är ju också på en måndag. Nu börjar det på tv. Hoppas ni också haft en härlig måndag!

1 kommentar:

Anonym sa...

BOING!!!! Överpositivt inlägg alla *****.