söndag 11 november 2007

Nu hände det

Jaha, då har det hänt. Ännu en fotbollssupporter har dött i huliganslagsmål. Jag är så trött på detta nu. Ni förstör den innerliga glädjen som finns i fotbollen och gör den till något så otroligt negativt. Eller ska ni fortsätta påstå att ni älskar laget mer än någon annan och att ni gör allt för lagets skull. Ni gör inte ett skit för lagets skull mer än föstör för dem! Kan ni inte börja boxas eller börja med Ulitimate Fighting eller något så vi slipper att ni slåss och förstör och kostar pengar i samhället och för lagen som ni "älskar". Börja älska fotbollen istället för att hata alla andra. Det blir så mycket roligare då.

25 kommentarer:

Cyron sa...

Bråk blir det överallt när folk tycker olika. Att man sen blir ihjälskjuten av polis, ja, då spelar det ingen roll om man sysslar med kampsport eller inte.

Ta dig i kragen, Malin!

Anonym sa...

Varför skriver du om saker du vet så lite om? Att en polis skjuter en person som sitter i en bil och kallar det varningsskott är inget annat än patetiskt.

Det blir lätt så här när man tillåter att poliser skjuter vilt, är för våldsam, kastar saker på folk och kör över folk vid matcher. Men enbart supportrar anklagas.

Men du kan ju sitta där med ditt aftonbladet och håna en död person genom att kalla honom huligan.

Anonym sa...

Varför skriver du om saker du vet så lite om? Att en polis skjuter en person som sitter i en bil och kallar det varningsskott är inget annat än patetiskt.

Det blir lätt så här när man tillåter att poliser skjuter vilt, är för våldsam, kastar saker på folk och kör över folk vid matcher. Men enbart supportrar anklagas.

Men du kan ju sitta där med ditt aftonbladet och håna en död person genom att kalla honom huligan.

Love Berndtsson sa...

Anledningen tilla tt det kostar samhället mkt är ju inte supportrarnas fel.
Alla bortasupportrar brukar stämplas som huliganer och det är ju inte deras fel att de som styr då skickar ut 70 poliser för att vakta 30st som sitter på en pub o dricker öl inför en match.

Sen om man älskar sin klubb riktigt mkt så kan man inte ta skit från motståndarsupportrar och de behöver inte vara huliganer bara för att de skulle börja bråka då utan media ska ALLTID förstora upp ALLT speciellt aftonbladet.

Sen i sverige så är det många som bara läser i media som inte vet vad läktarkultur är bland dem finns SvFF så om någon tänder en bengal så är det skandal och hela klubben stämplas som huliganer!

Gå på fotboll och ställ dig i en klack så får du se hur mkt kärlek de ger till sitt lag ÄVEN de som e med i en "Firma".

Anonym sa...

är du helt jävla bränd eller!!
det var inte supportrar som dödade supportarar, det var en polis som stod för dådet. Våld i alla former är förfärligt, nu var det en polis som gick över gränsen, koncentrera dig på det i stället

juliana.persson sa...

Ursäkta att jag inte råkade ha direkt information från Italien, jag bor inte där, jag var inte där då lyssnar man på vad media säger. De sa att en supporter blivit dödad i ett supporterslagsmål. Det kom inte upp förrän senare att det var en polis som dödat personen. Men han har fortfarande varit med i ett supporterslagsmål eftersom polisen sköt ett varningsskott där han var. Och Ibace jag går på fotboll. Varenda, vareviga match som Helsingborg spelar och jag stod i klacken varje match tills de spårade ur. Nu ser jag varje match hur de slänger i saker på plan, skriker tattare och hora till spelare och gör inget annat än hatar. Nej, tack jag står för mig själv och älskar mitt lag. utan att hata alla andra!

Anonym sa...

Men vad spelar de för roll om han e hulligan eller inte ? vad ger dig rätten att fördömma en annans mäniskas död? han kanske inte ens e en "hulligan" han kanske satt och åt på ett fik och hade någon hade en ord växling som senare spårade ut i ett slagsmål. vad faan ger polisen rätt att skuta varnings skott i den höjden så att de kan döda någon i en bil. hur faan kan media säga att de va ett varnings skott? hur kan en suporter bli anklgad för mordförsök när han kör en bil och en polis man står vid sidan av vägen. medans bara en vecka innan har en polis buss parkerat över en killen ben mitt på avenyn . ( alla dessa händelser e hämtade från en bajen suporter. Media rättfärdigar allt mer över våld från polis och vakter mot vanliga suportrar. E man hulligan för att man stöder sitt lag fanatiskt ? e man hulligan för att man säger köns ord till en annan mäninska? Fan vakna flicka lilla världen e inte som du ser den VAKNA för hellvette. och skämms på dig som fördömmer mäninskor du inte har en aning om hur dom funkar eller lever.
Lazio & IFK göteborg tills jag dör!!

Anonym sa...

Vilket jävla skitsnack. Vad vet du om om han var med i ett slagsmål eller inte, du har ju inte en jävla aning om någonting.

Det här är polisen fel till 100%, att skjuta i den höjden mot en bil säger det mesta, för det var just så det var, han satt i en bil.

Du säger att du sått i klacken på HBG:s matcher varje match tills det spårade ur? URSÄKTA!? Vad då spårade ur?

Du borde söka till att bli journalist på aftonblaskan, ni passar så bra ihop när ni sitter med era lögner.

Du verkar ju ha noll koll!

FÖR EVIGT HAMMARBY!

Anonym sa...

Det äckliga med bloggare är att dom måste skriva innan dom vet ett skit och ofta enbart vad media skriver.

Du Juliana, du tror väl på det aftonbladet skriver om Söderstadion exempelvis? Att det är livsfarligt att se på fotboll i Sthlm?

Fy fan för folk som sväljer allt media skriver. "Då litar man på media", det gör man fan inte!

juliana.persson sa...

Du har nog missförstått mitt inlägg om du tror att jag ville att huliganerna skulle dö. Jag skrev att jag vill ha ett ett SLUT på det. Att innan matchen går man lugnt och städat till matchen och sedan hejar man på sitt lag, utan könsord och hatramsor. När matchen sedan är slut går man hem utan att på vägen slå ner någon, kasta flaskor eller vandalisera bilar. Och jag vet detta för jag ser det efter varje match. Och ja! Jag tycker att man är en huligan om man skriker könsord på matcherna. Det hör inte hemma där och ingen annan stans! Varför skulle du dessutom veta mer om huliganer än jag? Jag ser dem efter varje match, på varje match och innan v arje match. Vet jag inget bara för att jag inte slåss och beter mig som ett svin?

juliana.persson sa...

Angående helsingborgs matcher så spårade det ur när det fokuserades på att hata. Ett exemple på att den ramsa som sjungs vareviga match och högst av allas är " Vi hatar Malmö FF". När man inte ens möter Malmö. Detta är så onödigt. Skrik att ni älskar HIF istället. Den varje match haglar det in saker på planen. Inte mycket men en enda sak är för mycket. Och angående Söderstadion. Hade den varit helt lugn och fin tror jag inte Hammabry-HIF matchen blivit avbruten och spelarna bett sina "supportrar" att sluta kasta saker. Och det har jag inte fått från media DET SÅG JAG SJÄLV!!!!

Anonym sa...

Vad såg du? Att det kom en raket för nära linjemannen som blåses upp av media som om det vore krig. Är det farligt att gå på fotboll efter det tycker du?

Är du så känslig så att du blir så förnärmad av fula ord och aggresiv stämning kan du se matcherna på TV, man måste leva i verkligheten och allt ska inte vara som du vill ha det i din gulligullvärld.

Anonym sa...

Helsingborgarna hatar Malmö.
Vi Hammarbyare och alla andra lag har lag vi hatar, vad ska du göra åt saken tror du?

Det här är fotboll, utflykt kan du ha för dig själv på gräsmattan.

Anonym sa...

Ola Wenström är ju en typisk person som inte vet ett skit, sitter och hånar döda genom att kalla dom "huligan" och gör sin åsikt till allas genom att ifrågasätta att man kan bråka från en bil.. DET VAR JU HAN SJÄLV SOM PÅSTOD DET. Jävla pucko liksom.

Anonym sa...

Vad jag vet om hulliganer mer än dig? ja uppenbarligen MASSOR . Fan skärp dig sluta försvara ditt misstag och be om ursäkt i stället för att du gick händelser i förväg. Du borde lägga ner lite energi på att inte bara på suportrar hur dom beter sig lägg lite energi på att kolla andra sidan stacketet också så ser du varför alla dessa mäniskor svarar just dig på dina "förhasstade" inlägg i sak frågan. Du kan inte va så naiv att du försvarar denna händelsen som en "olycka" de går bara inte , jag ber dig inte att försvara hulliganer jag ber dig bara att öppna ögonen och se vart problemet börjar. tror du verkligen en grabb i 15 år åldern går på fotboll från början för att bli "grabb" ? tror du inte att en hulligan kan älska ett lag lika mycket som dig bara för att hatet e minnst lika stor till motståndet? Hur mnga misstag får polisen göra och hur nära dig måste ett misstag komma för att du ska förstå att de överreageras som faan runt om i landet mot suportrar bara för att polisen vet att hur mycket dom än trissar upp läget e de "hulliganerna" som får skullden! Vakna och de e aldrig fel att erkänna ett misstag ! som en av dina inlägg på din blogg heter "De gör ont att möta HIF " vad e de liksom! Tack för mig Mwh Marko

Anonym sa...

Juliana du måste vara den dummaste personerna jag någonsin träffat.
"Om man inte har direkt information så lyssnar man på media" måste vara den dummaste jävla kommentaren någonsin, helt seriöst, hur kan du ens tänkla tanken att lita på Aftonbladet?

Huligansim är inte att skrika könsord eller sjunga hatramsor, du verkar inte ha koll på någonting.

Du vet ingenting vad som har hänt och borde aboslut inte uttala dig.

Anonym sa...

Du har ju inte fattat vad detta handlar om eller ?
Som du själv säger så går man på matchen sen går man hem?
Okej, det säger ju ne heldel om ditt intresse för det laget du säger att du älskar. Det är sånna som du som gör att vanliga supporar bli kallade för huliganer, du lyssnar och med den blogg blir du även en del av ettablisemanget som förstör hela supporterkulturen.
Du är ute på väldigt väldigt väldigt djupt vatten.
Att du hånar den avlidne Lazio supportern är bara patetiskt.
Du må kalla oss huliganer men vi häcklar och hånar inte döda människor.

Somna om och vakna upp i verkligheten.

juliana.persson sa...

Marco, bara för att jag har en annan åsikt än dig betyder inte det att jag gör misstag och jag har svårt att se att man älskar ett lag om man slås sönder deras arena och stormar planen som ger sitt lag böter. Det är lite för mycket dubbelmoral för mig.
Jag förstår inte heller hur jag kan förstöra supporterkulturen mer genom att inte slåss än att slåss. Det går inte ihop för mig.

Anonym sa...

Klart man ska älska sitt lag men att hata hör ju fan till fotbollen. Måste ju finnas lite rivalitet lagen emellan.


Fuck SvFF!

Anonym sa...

grandy dancer>> he had what cooming? the guy whas a dj and a fotboll fan sens when whas that a crime?
Jag frörstår vad du menar men de e inte de jag menar med de jag säger. vad e de som gör de här rättfärdigat? vad e de som säger att killen e en hulligan? så fort man gör ngot i anslutning till en match så kallas de i media att man e hulligan eller hulligan atack. den här killen e en hyffsat känd Dj i italien och de finns inget som tyder på att detta skulle vart en
"uppgord" fight . du kan inte rättfärdiga ett mord på de sättet du gör. jag kan förstå dig att du inte gillar när de blir för mycket köns ord som skriks och jag kan förstå dig att du inte gillar uppgjorda fighter . men du måste va lika snabb att fördömma polisens agerande när dom gör fel. ja vist nu har du fått massor med gäster på din blogg och en massa tid i ramp ljuset men vad fick du ut av de? . man kan skydda sig med att polien fr en del skit som dom inte reagerar över i många fall men varfrö ska de rättfärdiga en misshandel eller i detta fall mord? . varfrö ger vi i sverige polisen rätt att misshandla oss suportrar bara för att media kallar oss hulliganer? de finns så många exempel på helt oprovocerade atacker från polisens sida på "vanliga" faans så man kan spy. titta bara när för snart ett år sedan en polis man blev dödad i italien . okej de där va regelrätt avlivning och ska ABSOLUT inte skyddas men då va de MORD i media , nu e de bara ett MISSTAG . hur kan uppreppade skott i en bil bli varnins skott?
att du och jag har delade meningar om hur vi stötar vårt lag e helt okej men jag fördömmer inte dig när du går tidigare eller måste på middag med familjen och skiter i en match. för mig e de helt uteslutet att missa en match s länge de finns pengar finns de tid liksom. vi ser på saker olika de e varge mäniskas rätt men du måste se helheten i detta och fördömma polisen och absolut inte holla aftonblaskan om ryggen när de gäller "skandal" rubriker. jag kan inte säga mer än vad jag gjort för att få dig att förstå min sida av storryn men jag ber de att se de från min sida lite innan du fördömmer som vissa andra gör. MVH Marko

Anonym sa...

Vad är supporterkultur för dig då?
Gå till matchen, kolla, klappa händerna lite och sedan gå hem.
Då är inte du en del av supporterkulturen som har lockat folk ditt de svenska arenorna. Vi förstör det inte, vi gör att den expanderar, vi gör allt för vårt lag. Älskar du ett lag (som du säger du gör) så måste du väll för fan känns rivalitet mot ett annat lag med tanke på att det ända de vill när ni möts är att ta poäng från det laget du älskar. Altså är det inte så svårt eller ? Om du inte känner det så älskar du ju knappast ditt lag utan bara gillar det lite oavsett hur många matcher du går på. Och att slå sönder sin egen arena, storma planen och ge sitt lag böter kunde du inte förstå heller. PINSAMT. För det första så var ingen inne på plan så stryk det. Och du kanske inte fattar varför man ville stoppa matchen mellan Atalanta och Milan. Man vill inte att matchen ska spelas för att visa respekt åt den avlidne. Oavsett vilket lag man håller på.
Ibland så finns det saker som är viktigrare än fotbollen, vilket du förstår men ändå inte.
När en polis dog i ett derby förra året så stäldes omgången in osv osv. Men inte nu, det kanske är skillnad på en vem som dör?
Och ditt jävla babbel om att du där du tar tillbaka det du skrivit kan du ju köra upp någonstans. Du skrev en sak, du viste inte vad som hade hänt men ändå var du tvungen att visa din avsky mot folk som lever och är redo att stå upp för sitt lag. Där brister det, kalla det falska uppgifer men om du ine viste det så är det så media jobbar.

En jävla pajas är vad du är.

juliana.persson sa...

Jag älskar mitt lag och rivaliteten känner jag genom att se mitt lag slå det andra laget och stötta mitt lag istället för att racka ner på det andra! När ska ni fatta att jag inte vill va i rampljuset, jag vill inte att folk ska dö! Jag vill gå på fotboll utan att folk ska slåss och föstöra! Svårare än så är det inte. Men jag ser ju direkt vilken nivå ni är på när ni kallar mig saker hela tiden istället för att föra en normal diskussion. Jag framför min åsikt ni behöver inte hålla med men inte fan är jag dum i huvudet bara för att jag inte tycker som ni!

Anonym sa...

Uppenbarligen så är du dum i huvdet.
Du är en del av ettablisemanget som förstör fotbollen. Du känner inte av någon rivalitet eller liknande. Du dömmer ut aktivasuportrar och kallar dom för huliganer utan några underlag. Dina definitioner är helt absurda.
Om du inte vill stå i rampljuset så visar ju det bara hur trög du är. Du slänger in dina ankar på aftonbladet om en grej som är känslig för alla suportrar i Världens just nu där du dömmer ut hans död och hånar den.
Hur fan tänker du. Alla här försöker nästan föra en bra dialog och inga direkta påhopp har kommit.
Du sitter ju för det mesta bara o ljuger. Dividerar och dömmer ut saker du inte vet något om. Det är du som förstör läktarkulturen. Skulle någon inom det svenska suportleden bli MÖRDAD av polis så är det en självklarhet att gå man ur huse för att visa sitt missnöje.
Annars kommer vi inen vart med detta. Det är på det här sättet vi supportrar får visa vårt missnöjje, du är inte med i ordet vi. Annars händer det inget. Det som händer i Italiens supportrar har varit förtryckta hela säsongen. Bägaren rinner över, hoppas du förstår det.

Skärgårdssökaren sa...

1. Att kalla någon dum i huvudet är ett påhopp.
2. Juliana har ALDRIG på något sätt gjort något som förstör läktarkulturen.
3. Juliana tycker ALDRIG mord är rätt.
4. Mord är avsiktligt. Hur vet ni att polisen skjöt ihjäl honom avsiktligt?

Listan kan göras lång, men jag som känner Juliana vet att hon är en god människa som inte är dum i huvudet.

PS. Inget av detta kommer från media.

Anonym sa...

Om det var någon som faktiskt LÄST julianas inlägg (mer än kalle) så hade ni sett att hon bara använde händelsen i italien som en inledning till att framföra sin åsikt om huliganer och inte på något vis varken fördömde eller ens kommenterade den döde killens beteende. Hon rättfärdigar inte heller på något sätt polisens handlande. Hon gick inte heller närmare in på vad som hade hänt, mer än att en kille dött I SAMBAND MED fotbollsbråk, vilket inte innehåller någon felaktig info överhuvudtaget. Vissa andra kommentarer på den här sidan är dock direkt personliga påhopp grundade på ogrundade tolkningar av vad juilana sagt. De är inte debattinlägg utan dåligt formulerade (onödiga) förolämpningar. /Juristjavisst