måndag 22 oktober 2007

Uppmärksammat inlägg

Mitt förra inlägg startade en liten uppståndelse. Roligt! Roligt att många också verkar vara trötta på att samhället ska behöva betala för denna idiotin. Tyvärr kan det ju inte gå till så i Sveriga, att man bara låter de slåss till de tröttnar. Vi har lagar som reglerar sånt och polisen måste stoppa det och ingripa när någon blir misshandlad. På kommentaren om att jag inte är insatt kan jag berätta att jag är glad att jag inte är insatt i huliganfasonerna men i fotbollen är jag väldigt insatt. Jag ser varje fotbollsmatch hur huliganerna beter sig, alla poliser som måste vara där för att de inte kan uppföra sig och sköta sig på och utanför arenan. Poliser som kostar mycket varje match och huliganer som kostar samhället pengar när de ska kasta flaskor, få sjukvård, sitta i häkte, förstöra andras bilar och saker som kommer i deras väg. Det värsta av allt är när de förstör på arenan så att laget som de påstår at de älskar får böta och ta straff. Det bevisar var nivå på tankeverksamheten ligger. I Italien fick Inter nyligen straffet att spela inför delvis tomma läktare och höga böter för att deras "fans" hade haft en banderoll där det stod: "Neapel- Italiens avlopp". Hur älskar man sitt lag när man gör så? Ett tips att att älska sitt eget lag istället för att hata alla andra. Så får alla lite roligare!

1 kommentar:

Katja sa...

Instämmer. Huliganerna förstör sporten som så många finner glädje i och det är tråkigt att det ska behöva vara så. Jag kommer från en mindre stad och är numera bosatt i Stockholm och har faktsikt inte vågat sätta min fot på en fotbollsarena här uppe. Hörde på nyheterna att just de huliganerna som skulle ställas inför rätta främst var högutbildade och stjärnkockar...