lördag 13 oktober 2007

Hemsk dröm

Idag vaknade jag av att telefonen ringde och det var skönt, för då blev jag väckt från min mardröm. Jag drömde att Milli hade cancer. Det var jättehemskt. Tur att det bara var en dröm. Idag ska vi på kalas och fira Daniels mamma och storebror som fyller 60 respektive 40. Så det ska bli 100 års kalas idag. Jag har bakat tårtorna som vi ska äta. Ska bli roligt att träffa Daniels brorsbarn också. Man träffas inte så ofta när de bor i Stockholm. Det händer så mycket med dem. Stora flickor nu. De var här en stund igår och spelade Guitar Hero. Fast lillasyster tyckte det var roligare att gå ut på gården och gunga så det fick bli lekplatsbesök i mörkret. Synd att de inte har lite bättre belysning här på gården.
Ikväll möter Sverigt-Lichtenstein. Hoppas Shaaban får stå i mål. Sverige har lite otur med skador men det ska nog fixa sig. Hoppas Rade Prica får en chans som inhoppare. Han har ju gjort fler mål än Zlatan på sistone så han sköter ju sitt jobb. Jag missar nog matchen på grund av kalaset men det är inget jag lider av. Det är värre med att HIF har lagt matchen mot Panionios klockan 18.o0. 18.00 en VARDAG?? Vad tänker man? Att många ska missa matchen eftersom man jobbar. Jag till exempel? Bara en halvtimme eller timme senare hade varit bättre. Men klockan sex? Det är hel fel. Så nu missar jag en UEFA cupmatch. Och jag missade halva förra bara för att matcherna ska va 18.00. Det är kasst!

1 kommentar:

Anonym sa...

Vill bara upplysa damen om hur dina hjältar Rami Shaaban och Rade Pricas status är i jämförelse med kassa Zlatan och Isaksson. Rami Shaaban är ett skämt i Hammarby och släpper in allt som möjligt går. Isaksson spelar i ett av hollands bästa lag. Rade Prica med sitt fruktade "målsinne" däremot mäktade ju med att missa öppet mål från fem meters håll mot Costa Rica. Medan klant-Zlatan vann sin tredje guldboll och öser in mål i Serie A för sitt Inter. Tack för mig.