lördag 27 oktober 2007

Sommaren är över

Inatt ska klockan vridas tillbaka. Glöm inte tillbaaaaka. Och glömmer ni så kom ihåg att på sommaren tar man fram ute möblerna, på vintern ställer man tillbaka dem. Nu är alltså officiellt sommaren slut. Det var den sommaren det ja. Och snart är det sommar igen. Inatt får vi en extra timme att sova. Det kan behövas efter min fulspäckade helg. Igår gick jag upp, åkte iväg och kom hem vid ca 02 tiden. Idag gick jag upp, åkte iväg och kom hem nu. Proppmätt efter Mongoliska barbecue i Ängelholm.
Ännu ett tecken på att sommaren är över är att älskade HIF spelar den sista allsvenska matchen imorgon. Det gör även alla andra lag. Det ska alltså avgöras vem som vinner SM-guld. Tack vara HIFs duktiga (ironi) ledning så gör inte HIF det. Och med ledning menar jag inte tränare. Så alla vet. HIF förslust av guldet detta året beror även på sållet i mål. Jag hoppas innerligt på Herr Berglund i buren nästa år. Innerligt, innerligt mycket!
Men som tur är har HIF varit duktiga i UEFA och europasammanhang. Men det spelar ingen roll hur mycket nu förlorar. Ni är fortfarande laget i mitt hjärta.
Vem tycker jag ska vinna SM-guld då? Blåvitt eller Djurgården kvittar. Bara inte Kalmar. Djurgården spelar en bättre fotboll tycker jag. De har ett riktigt spel. jag gillar inte Götets långbollar men annars är de också ett bra lag. Kalmar är urtrista defensiva tråklaget. Defensiv fotboll är det sämsta som finns. Då kan man lika gärna strunta i att spela.
Jag hoppas på en bra avslutning med vinst imorgon mot Halmstad. En bra avslutning på det som blev en snörplig inledning i våras.

1 kommentar:

Anonym sa...

Och här sitter jag nio en söndagsmorgon. Och känner att jag är uppe i tid. Kan vi inte dra tiden tillbaka varje söndag?