lördag 27 oktober 2007

Rosa bandet lördag

Imorgon är det Rosa bandet lördag i lilla Helsingborg. Det kommer vara massor med jippon, tror jag. Ett tidigare år fick man känna hur cancerknutorna kändes på ett fakebröst, så man visste om man kände en. Man kunde även köpa rosa paraply där en del av pengarna gick till bröstcancerforskning.
Jag tycker självklart att det är superbra med insamlingar till bröstcancerfonden. Men varför inte till alla cancer? Fast det kanske ger mer resultat att fokusera på en sak i taget. Jag har i alla fall köpt några rosa band. Jag är faktiskt ganska snäll med att bidra med en slant här och där. Så mycket man har råd med för tillfället. Jag skänker 30:- i månaden till Läkare utan gränser genom min mobil, jag köper alltid rosa band och jag brukar alltid "runda upp" i affärer när de frågar eller när jag tänker på det. Hade jag haft mer hade jag gett mer. Men bara när jag vet att pengarna verkligen används till det jag skänker dem till. Det är därför jag inte är så mycket för skatt. För det pengarna bara hamnar på massa andra ställen än där de behövs.
Nu ska jag nog sova för klockan börjar bli ganska mycket.

Inga kommentarer: