lördag 1 mars 2008

Melodifestival 2008 Delfinal IIII Karlskrona

Niklas Trumset - För Många Ord Om Kärlek Är det Per Gessle eller Niklas Strömstedt? Låter väldigt Gessligt.. Men ganska bra. Man gungar med lite men inget WOHO direkt. Men det hörs att det är en proffsig artist till skillnad från många andra som varit med.

Calaisa - If I Could Detta var bra. Annorlunda, positivt annorlunda. Bra helt enkelt.

Daniel Misogiannis - Pame Han leder på min lista innan han börjat sjunga. Det gör man när man dansar balett. Tyvärr blev han lite nerflyttat när han började sjunga. Lite för likt Cara Mia. Men det är samma låtskrivare så det är kanske inte så konstigt. Lite svängigt men det fattas något..

Linda Bengtzing - Hur svårt kan det va? Detta är ju Mikas Grace Kelly. Varför ser hon ut som en tant? Hon som var så söt innan. Nu är hon megabenig och inte alls lika snygg i den frisyren. Jag som brukar älska Linda Bengtzing blev lite besviken på låten. Men visst är det bra. Men inte lika bra som hennes tidigare tycker jag. Men bra är det.

Nordman - I lågornas sken Nu reser vi tillbaka till medeltiden en stund. Nordman känns väldigt 90tal. Har han nackspärr? Varför sjunger han så som han gör? Låten var väl ganska bra men hans röst lyfter den inte.

Sibel - That is where I'll go Hon låter som Filippa Bark när hon pratar. Som ett litet barn. Börjar bra men sen spårar wailandet ut. Bra låt men jag tycker hennes röst är lite för mesig för den. Här hade Sarah Dawn Finer glänst. Jag sitter bara och är rädd att hennes ben ska gå av.

Fronda - Ingen mår så bra som jag Inget kan slå Rullar fram, trodde jag. Detta var skitkul. Kan tradFrida gå vidare så borde denna äga lätt. Fast denna hade oturen att hamna i en grupp där allt annat också var bra. Men det var kul.

Charlotte Perrelli - Hero Varför är hon svartvit?? Har hon både blivit jättesmal och färglös? Hon ser ut som en Bratzdocka. Jättehuvud och minikropp. Vad hemsk hon har blivit. Låten var bra men efter allt tjat trodde jag att den skulle vara hur bra som helst. Men den är bra. Finalplats ganska garanterat.


Nu kommer snart Björn Gustafsson! WOOHOOO!!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Hej hopp!
Bengtzings låt är exakt som Mikas Grace Kelly.. sååå dålig stil att tjuva! DISKA DEN NU!
Jag har alltid hatat henne hon är en fjant.. så larvig! usch

Heja Charlotte eller Sanna, dom är RIKTIGA stjärnor dom! =)

Anonym sa...

Måste försvara Charlotte lite där.. hon är INTE jätte smal hon är normal & jätte vacker nu när hon är sund! Världens vackraste i mina ögon kroppen, håret, naglarna allt är såååå fint på henne!
Gillar hennes nya sunda stil =)
Hon får mig att träna på med min PT.. fast de är sjukt jobbigt! *puh* men vill man vara fin.. hehe

Anonym sa...

YEAH, äntligen en äkta schlager! Tack Linda! Härlig utstrålning, till skillnad från Perelli som man helst inte ville se på alls. Exakt som Grace Kelly? Nej, en bit var lik bara. Helt annan typ av låt annars. Sanna tvåa efter Linda låter bra...

Anonym sa...

Till anonym 2: Charlotte ser HEMSK ut. Och inget *puh* i Julianas blogg, det gillar hon inte... Till sist, om slutet på sista meningen ska vara "...får man lida pin" så vet jag inte om jag ska skratta eller gråta.

Anonym sa...

Det skrämmer mig att folk tycker Charlotte ser "sund" ut. Mager kallar jag det. Håller med anonym 3...