lördag 29 mars 2008

Perfekt kväll med oväntade inslag

Idag svidade jag ju om innan konserten. Och så bra det blev. Jag kände mig som i Sex and the city. Snygg klänning och snorhöga klackar. Och jag fick knappt ont i fötterna heller. Hur bra som helst. Konserten var så sjukt bra. Kören var hur bra som helst. Peter Mattei var hur bra som helst. När de sjöng tillsammans så var det så man dog. Speciellt när de sjöng Toreador. Och såklart min favorit när kören sjöng Pseudo Yoik. Min absoluta all time favourite. Sen var allt det andra med såååå bra. Körens vårsånger, deras specialitet och Matteis närvaro och inlevelse. Det går inte beskriva. Det bästa jag sett. Det finns bara ett ord! SPLENDIDO!

Ja, och innan konserten gock brandlarmet så vi fick utrymma. Spännande värre. Inget brann. Men det gav upphov till roliga skämt hos conferencieren. " Detta är en konsert i tre delar. Ni missade del I där kören sjöng Flamma stolt i perkeringshuset" "Som extra nummer kommer under rönn och siren". De har humor grabbarna.

Felix verkar bättre också. Äter lite och dricker framför allt mycket vilket är viktigast. Så en bra kväll helt enkelt.

1 kommentar:

Anonym sa...

Vad var det för mongo-kör i det andra klippet? Den lille långt ner till höger var lustig...