tisdag 18 mars 2008

Världens godaste kycklingpaj

Ja. Det lagade jag för en stund sedan. Jag var fuskig och använde en färdig pajdeg som det bara var att rulla ut. Men slutar man klockan 9 på kvällen är det ganska skönt att slippa knåda deg och låta den vila och ha sig. Jag kan erkänna att en hamlagad pajdeg nog varit lika god men de färdiga var väl godkänd. Vill du gör pajen så gör du så här.


Pajdeg (recept hittar du hur lätt som helst på google)

1 färdiggrillad kyckling
1/2 gul lök
300 gram champinjoner
200 gram philadelphiaost
1 burk salsasås
jalapeno
1 påse riven ost (150-200 g)

Tryck ut pajdegen i formen. Nagga och förgrädda i 225 grader.

Rensa kycklingen och dela i lagom stora bitar. Fräs lök och champinjoner. Tillsätt kycklingen vid slutet och låt det bli varmt. Rör ner philadelphiaosten och salsasåsen i stekpannan och blanda noga. Innan du häller i röran i pajskalet så rör du ner finhackad jalapeno. Ta så mycket du tycker efter hur starkt du vill ha det. Strö på ost och gratinera i ugnen ca 10 minuter i 225 grader. Jag använde färdigriven texmex ost för lite mer smak.

Ja ni. Det var mitt första recept i bloggen. Jag har stort intresse för bakning och matlagning så det är ganska konstigt. Kanske för att jag är så dålig på att följa recept och brukar laga på fri hand. Men nu så.

2 kommentarer:

Anonym sa...

smakade smakens!! god natt!

Anonym sa...

Ja visst är dom snygga, jag föll handlöst!