onsdag 26 mars 2008

Bra insats

Jag är ganska nöjd med Sveriges insats. Jag trodde det skule bli minst 2 eller 3-0 till Brasilien. Men det jag är mest nöjd med är att Sverige ändå försökte. Det är ganska överraskande med tanke på att Lagerbäck tyckte man skulle gå defensivt in i matchen mot Nordirland. Så det var kul att se ett offensivt Sverige som hade ett bra passningsspel och en del bra målchanser. Synd på Shaabans tavla. Men det är sånt som händer. Sverige höll emot bra och spelade på bra. Besviken är jag på Brasiliens trista spel som mest besod av dykningar och filmningar. Jag som tyckte att brassarna var roliga i VM just för att de inte betedde sig så. Det har det blivit ändring på. Men jag är nöjd. Bäst insats tycker jag att Nilsson, Källström, Elmander och Rosenberg stod för. Mellberg är ju såklart alltid en klippa i backlinjen.

Inga kommentarer: