fredag 7 mars 2008

Mumsiga drömmar


Jag hatar ordet mumsiga, lika mycket som ordet smarriga. Överhuvudtaget konstiga ord som kan ersätta gott eller jättegott. Bara så ni vet!
Idag damp nya numret av Elle mat o vin ner i brevlådan (eh, på mattan) och jag började läsa den med andakt. Så som jag läser alla nummer av den tidningen. Den har allt. Den är nästan som ett virtuellt restaurangbesök. Men idag fanns ett problem. Allt såg hur gott ut som helst. Det var vårliga härliga recept och allt jag äter som smakar något svider värre än det går att beskriva i min hals. Tänk er att ni pressar citron i ett öppet sår. Så känns det. Jag fick helt enkelt avbryta min läsning och spara den tills jag inte har ont mer för jag blev alldeles för sugen på allt. Så nu ska jag sova och drömma om massor av god, lyxig mat som jag ska äta när jag blivit återställd.

1 kommentar:

Anonym sa...

mes