söndag 23 mars 2008

Jag undrar hur det går till

De flesta tjejerna som ligger i toppen på blogglistan. Tjejerna med flest läsare i Sverige. De flesta är 16-17 år. Varje helg och hur ofta som helst skriver de att de har varit ute. Att de ska ut, att de varit på klubb, att de supit, att deras föräldrar köpt till dem (?) Alltså för att tala klarspråk: HUR GÅR DET TILL?!? Jag har för mig att man i Sverige ska vara 18 år för att få gå ut på klubbar och pubar. De skriver även att de var ute och åt och drack vin till maten. Får man köpa vin på restaurang innan man fyllt 18? Inte vad jag vet i alla fall. Har jag missat något? Struntar klubbar och restauranger i detta för att de är "kända"? Ljuger de? Jag förstår ingenting. Men jag blir förbannad. Väldigt förbannad. Det finns en anledning till att man inte ska dricka innan man är vuxen. Man har inte omdömet att göra det och man är inte färdigutvecklad. Varken i kroppen eller hjärnan. Visst tyckte man att man var det när man var 16. Men nu vet man bättre. Jag är förtfarande inte vuxen. Mer vuxen, men inte vuxen. Det blir nog lätt fel när man ska verka vuxen. Men snälla föräldrar till dessa tjejer. Sätt stopp för detta. De är fortfarande barn!

Inga kommentarer: