onsdag 19 mars 2008

I'm hooked


På mitt Hemköp har de börjat med ett lyxlösgodis som de kallar Fina Bitar. Det är i en guldig hylla med designade guldbruna påsar och där finns allt det lyxiga. Det finns punschpokaler, Anthon Bergs mini marsipanbröd, chokladdoppade lyxiga nötter och frukter och bär, fina praliner i glansiga papper. Problemet är att det kostar 179:-/kg. Alltså 17,90 hg. Ungefär 3 gånger så mycket som vanligt lösgodis. Idag så såg jag att de hade tranbär doppade i mörk choklad. Jag älskar tranbär och jag älskar choklad. Så de fick följa med några stycken hem. Bara för att testa. Jag plockade även ner en Anthon Bergh pralin med mörk choklad och hallonfyllning. Som mint ni vet fas hallon. Jag tror jag dör. Jag kommer aldrig mer att kunna gå till Hemköp. Förstår ni hur gott det var? Det var så att allt lät som i en burk och började gå i slowmotion. Så gott var det. Jag kommer att bli ruinerad.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vilket är ditt Konsum? Slottshöjden? Högaborg? ;)

juliana.persson sa...

KONSUM??? HEEEEEEMMMMKÖÖÖÖÖP lille vän HEMKÖP. Lite senil? ;) Hemköp på stattena :)