tisdag 10 juli 2007

Sluta uppskatta droger

Hur kan det komma sig att alla tidningar avgudar Kate Moss och Lindsay Lohan. Två knarkare som bara festar och åker in och ut på bahandlingshem. Lindsay till exempel. Hon är lika gammal som jag och har redan hunnit med att ha en karriär och sedan förstöra den med oändligt festande och droger. Kate Moss har barn. Människan har BARN och man ser henne snorta kokain på bilder. Vad händer? Hon får sparken och det resulterar i att hon får fler jobb. Ändå så står det överallt och alltid hur fräscha och snygga dessa två knarkare är. Jag blir så jävla förbannad! Och ja, jag var tvungen att svära. För detta ska vara tidningar som står för att tjejer ska vara starka och de är förebilder för unga tjejer. Vad ger detta för bild. Skitsamma om du misssköter dig, sitter i fängelse eller kör full. Bara du har den senaste väskan eller de rätta kläderna. Sup ner dig så mycket du vill, så länge du ser fräsch ut. Jag får panik på er horribla dubbelmoral. Fy fan för er! Fram med lite tjejer som är duktiga på riktig. Tjejer som är förebilder. Tjejer som gör någon skillnad här i världen. Det är faktiskt inte viktigast att man har den senaste Fendi väskan. Även om det inte är fel att kombinera smarthet med snygghet!

2 kommentarer:

dr. Peyote Williams sa...

Du är ju tamejfan efterbliven.

Anonym sa...

Är man en sämre människa för att man tar droger? I så fall varför?

För egen del är jag djupt beroende av Helsingborgs Idrottsförening och stundtals gör det mitt liv till ett rent helvete.