måndag 23 juli 2007

Misslyckande på Olympia

Väldigt oväntat nog så var Babis Stefanidis, som har skrivit på kontrakt för Malmö uttagen till startelvan och spelade alla nittio minuter. Eller spelade, och spelade. Han var på planen, men som vanligt inte på rätt ställe. Tyvärr verkade han även bli påverkad av hela situationen, vilket påverkade hela laget och som ledde till att allt blev skit.
Jag förstår mig inte på HIF ledningen. Varför blir det aldrig någon ordning i HIF. Spelare lånas ut, spelare kommer tillbaks, spelare är skadade, spelare säljs, spelare går bakom ryggen och lämnar HIF, spelare som kontrakten går ut för men man har inga ersättare. Det är inte konstigt att det blir kaos på plan när det är kaos utanför.
Även klackens utfall förstör för laget, vilket de inte verkar förstå. Det är som en liten jävul flyger in i dem och får dem at skrika och vifta med armarna som om de är galna. Jag förstår inte vad det tjänade till att skrika att Babis är en hora och att ni hatar honom och bua varje gång han rör bollen. Jag tyckte inte heller om att Babis var på plan. Men jag tänkte på resten av laget eftersom om en spelare spelar dålig så påverkar det de andra spelarna. Babis spelade trots allt fortfarande för HIF, även om han inte gjorde några större ansträngningar. Varför det inte heller fanns någon anledning att applådera honom och skrika "Jag vill ha Babis kvar" heller. En total tystnad runt Babis hade varit bäst. En tillräcklig och förtjänad markering mot att det inte går rätt till. Visa att man älskar HIF istället för att lägga energi på att hata och trycka ner alla andra.

Inga kommentarer: