söndag 15 juli 2007

Hur man suger in en skruvmejsel i dammsugaren

Idag skulle vi ha kalas. Har man kalas måste man dammsuga innan. Vår alldeles nya dammsugare var det dock väldigt dåligt sug i så vi bestämde oss för att byta påse. Inte hjälpte det. Då börjar sambon att plocka sönder röret för att se om något fastnat. Och vad finner han då? En skruvmejsel! Alltså inte en liten utan en fullstor stjärnskruvmejsel. Den sitter fast i det hårda handtaget innan slangen som finns på vår dammsugare. Och den satt hårt. Min sambo tillbringar sedan nästan en timme med att försöka dra ut den och anväder sig av alla möjliga redskap utan resultat. Till slut tröttnar jag coh bestämmer mig för att trycka ut den åt andra hållet, vilket absolut inte skulle gå enligt Daniel. Men, jag tog fram min stakspade, tryckte in skaftet i slangen och tryckte till. Och så var den saken löst. It takes a woman.
Så kommer vi till saken med hur den kom in. Eftersom jag aldrig dammsuger så är det såklart kära Daniel som har sugit in det och hur gick det till? Jo, han städade datorn och så la han bara slangen där så hörde man "ssccllooouuhhh" och så var det med det.

3 kommentarer:

Anonym sa...

usch..dammsugaren är den värsta saken jag vet...finns inget som kan göra mig så förbannad som den..så irriterad och tappa förståndet...

hur mås det gumman?
kram

Anonym sa...

hoppas ridlektionen gick prima!!
Hoppla!
kram

Hem och Lycka sa...

Åaah, hihi, hrm, och hur mår datorn då?