måndag 2 juli 2007

I did it!

Nu sitter jag här med min puffiga, vippiga hästsvans. Jag har äntligen efter sex månaders tvekan klippt mig. Jag har inte stått ut med mitt hår innan men min vanliga frisör är mammaledig, och baserat på erfarenhet av tidigare frisörer så har jag inte vågat mig till någon annan. Tills idag. Jag hamnade hos en trevlig tjej som hade i stort sett samma hårkvalitet som jag. Mycket, tjockt och lockigt hår. Det märktes på hennes sätt att klippa. hon var inte rädd för min stora kalufs, vilket många andra frisörer är. Jag blev nöjd. Det känns otroligt skönt att ha fason på sitt hår igen. Så skönt så jag var tvungen att shoppa lite nya håraccesoarer. H&M hade fått in några nya kläm klämmor i massor av färger och jag vill ha alla. Men idag blev det bara en svart. Imorgon måste jag nog ha en i guld, och en i silver...kanske en rosa också.

Inga kommentarer: