torsdag 31 december 2009

2009

Nu har 2009 snart också rullat förbi. Det är mindre än 24 timmar kvar till 2010. Så jag tänkte skriva en sammanfattning om 2009 precis som jag gjorde om 2008.

Jag har inte tagit körkort detta året precis som jag inte gjorde 2008. Jag har fortsatt driva mitt företag och gjort succé med mina 40+ grupper som var ett litet test och som blev jättepopulärt! Så mycket annat kommer jag inte ihåg så det blir ett urplock ur arkivet i bloggen. Det man inte har i huvudet, får man ha i bloggen!

JANUARI: Jag köpte mina första jeansleggings (eller jeggings som vissa kallar det) och det har väl blivit ganska så populärt i min garderob sedan dess.
Jag dingade! Jag såg en meteor och jag blev förföljd av pappas före detta jobb och vi köpte vår inspelningsbara digitalbox. Jag har inte sett en enda reklam sedan dess.

FEBRUARI: Jag föll för Erik Sundin för första gången och uttrycket "Varrfer?" myntades. Jag grät ögonen ur mig till "P.S I Love You" en av de bästa filmer jag sett. Jag lade upp en bild på min nyårsfrisyr som har upprepats otaliga gånger. En riktigt favoritfrilla.
Jag avslöjade hemlisar.

MARS: Jag drog torra skämt. Jag skämtade lite till. Sen testade jag RootBeer.

APRIL: Jag skrev om huliganer och blev påhoppad som vanligt och det var lika underhållande som alltid att läsa de riktigt genomtänkta snillekommentarerna.
Det var Allsvensk premiär med Päran i målet. Skrev om att Henke tackade nej till BOIS. Han tycker inte Landskrona ligger så långt bort längre.
En av de värsta upplevelserna jag gått igenom skedde när lilla tise lämnade oss. Sen var det dags för uppvisning med dansskolan. Jättefint och lyckat!
Jag blev Iphoneägare.

MAJ: Jag fotade finaste mormor och mamma och var innerst inne jättenervös för en operation mormor skulle genomgå strax efter men som gick galant och hon är alldeles frisk nu!
Första solbrännan. Jag skrev en liten hyllning till mina bästa syskon.

JUNI: Jag och Milli hade en galen utekväll. Det var så varmt på alla ställen så vi bara gick runt i stan, satt i hamnen, satt på Kullagatan och hade skitkul och mysigt. Såg "Dagens tips" för första gången. Humor!
Jag visade mig offentligt i Foppatofflor för första och enda gången. Förutom på Hästveda marknad sedan men det räknas inte för där har ALLA Foppafötter.
Jag och Milli hade ännu en galet rolig utekväll som slutade med att vi spelade upp Yrrol vid hamnbassängen klockan 6 på morgonen.

JULI: Det åktes karuseller på Liseberg! Jag ändrade uppfattning om Zlatan. Årets högoddsare! Jag fyllde år! 23 år närmare bestämt. Närmre 25 än 20.

AUGUSTI: Jag fick sista Wallanderboken som är mina absoluta favoritböcker. Jag lekte kändisbloggare. Jag var nostalgisk och drömde om SM-Guld. Jag videobloggade. Jag bevittnade den sämsta domarinsats jag sett i mitt liv. Utförd av domaren som även genomfört den näst sämsta domarinsats jag sett. Fanta Citron återvände efter stor saknad av mig. Vi hade mysigt i en vecka på Aspö och jag blev pepparkaka på riktigt efter en vecka med strålande sol och 27 grader.

SEPTEMBER: Jag skickade många tankar till Lotta Gray som under hela året fått mig att tänka annorlunda och värdesätta saker på andra sätt. Milli lärde mig polska. Jag tog en nostalgitripp i TVvärlden. Jag fick virus på min dator.

OKTOBER: Stockholmsbesök med kusin och hennes dotter. Sjukt kul och vilka skrattanfall vi hade! GALET!
Jag grät på en fotbollsarena för andra gången. Henkes sista match. Han har den största platsen i hjärtat oavsett om han tränar BOIS.
Jag ramlade ner i en mjöllåda.
Sen var det det här Blogawards. Jag skrev väldigt lite om det. kan vara för att det betydde väldigt lite. Galan skrek YTLIGHET och alla storbloggare sprang runt som stjärnor. Galans höjdpunkt var ändå när jag satt på den enda sittplats som fanns (femtioelva tjejer i högklackat och inga sittplatser=baaaaad) och Dessie och Paow ville sitta där så de ställde sig och glodde på mig precis som att jag skulle akta mig för dem. FRUKTANSVÄRT underhållande. Jag flyttade inte mig om ni undrar.

NOVEMBER: Lilla fina Filippa kom till världen. Årets största händelse. Hon är finast! Jag kan ha varit lite sarkastisk. Jag blev mörkhårig, eller mörkhårigare kanske man ska säga. Jag diggade Leif GW. Jag liknade Sookie. Jag hittade årets felstavning på Hemköp.

DECEMBER: Jag hittade en favoritlåt. Sen kan man sammanfatta decemberinlägget med två ord. SNÖ. JUL.

Det var 2009 det!!

GOTT NYTT ÅR!

1 kommentar:

Ann sa...

Vilken härlig lista du har gjort. Kul att läsa. Får se om jag giter göra det samma men jag tror det kanppt :D